fredag den 6. januar 2012

Bodhicaryavatara

I år skal vi læse Shantidevas dejlige værk, Bodhicaryavatara, sammen i sanghaen. Det er et værk jeg sætter umådeligt højt. Jeg mødte det første gang under mine studier på Sunderland University, hvor Peter Harvey introducerede det i forbindelse med vores studier af Mahayana buddhismen, og skønt jeg måske ikke umiddelbart faldt pladask for det, blev det dog ved med at hjemsøge mig. Med tiden udviklede jeg en enorm glæde ved Shantidevas dybtfølte ord og lavpraktiske anbefalinger, og på et tidspunkt oversætte jeg endda værket til dansk (resultatet kan købes i Tendais webshop på www.tendai.dk).

Vi vil læse et par vers hver anden tirsdag, og tale om hvad versene betyder – eller kan komme til at betyde – i vores liv. Jeg håber at rigtig mange vil have lyst til at være med på denne rejse gennem et magisk digterværk, og få ligeså stor glæde af det, som jeg har haft.

Vel mødt!

3 kommentarer:

  1. Jeg synes Bodhicaryavatara er det dejligste jeg nogensinde har læst. Jeg MÅ ha' det privatfly, så jeg kan komme over hver anden tirsdag ;)

    SvarSlet
  2. ...og jeg springer gerne på det privatfly!

    SvarSlet