torsdag den 2. juni 2011

Taknemmelighed III

Min svigerfar er noget helt særligt. Hele min familie er vidunderlig, men lige nu er det svigerfar der fylder mest. Jeg ser ham hver dag, bortset fra de sjældne tilfælde hvor han nupper sig en halv fridag (det er typisk for at komme til læge eller tandlæge, eller fordi han skal hjælpe sine andre børn og svigerbørn – aldrig fordi han skal sove længe, eller på andre måder tage sig tid til at nyde sit ellers velfortjente otium). Svigerfar hjælper os nemlig med at give vores dejlige hjem en ganske omfattende overhaling; der skal bygges om, repareres, males, anlægges ny indkørsel og graves slanger ned til jordvarme – og svigerfar klarer det hele. Og ind imellem, når solen skinner og han er tilfreds med det arbejde han har udført, så mødes vi ude i gården til en kold øl og lidt syndefuld hygge… Jeg håber at svigerfar kan blive i mit liv mange år endnu. Sikkert er det, at han har sat sit fingeraftryk og efterladt sig mange minder herude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar